فروش لوازم یدکی هیوندای و کیا HYUNDAI KIA SPARE PART

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

لوازم یدکی و قطعات یدکی خودروهای هیوندای کیا

فروشگاه اینترنتی ماشین سافت یدک با هدف ارسال قطعات اصلی هیوندای و کیا با نازلترین قیمت به دست مصرف کنندگاه عزیز در سراسر کشور تاسیس شده است .

جهت خرید آنلاین وارد این صفحه شوید

شما میتوانید لوازم یدکی خودروهای هیوندای مدل های :  -  I۲۰ - I۳۰ - I۴۰ - IX۳۵ / توسان - IX۴۵ / سانتافه - IX۵۵ / وراکروز - آزرا - النترا - اکسنت - جنسیس کوپه - جنسیس - سنتنیال - سوناتا - ورنا - ولستر

و قطعات یدکی خودرو های کیا مدل های : اپتیما - اسپورتیج - اپیروس - پیکانتو - سراتو - سراتو کوپه - سورنتو - کادنزا - کارنز - ریو - موهاوی ب با شماره گیری شماره 09121229027  خرید کنید.

توضیح کوتاه در مورد لوازم یدکی خودرو

استپر خودرو چیست؟

همانطور که اشاره شد، این قطعه کوچک نوعی قطعه الکترونیکی- مکانیکی است که در هنگام دور پایین کار کردن موتور باعث می شود که خودرو خاموش نشود. علاوه بر این وظیفه مهم استپر خودرو باعث می شود که هنگام روشن شدن کولر خودرو و آمدن بار اضافی روی موتور، دور موتور خودرو افزایش یافته تا از این طریق موتور راحت تر کار کند. همچنین این قطعه وظیفه باز کردن دریچه گاز را در مواقعی که موتور سرد است بر عهده دارد تا بتوان خودرو را با یک استارت روشن نمود. علاوه بر این، استپر می تواند هوای مصرفی سیلندرها را نیز تنظیم نماید.

فیلتر روغن چیست؟

به طور کلی می شود بیان نمود روغن در موتور های احتراقی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نقش اصلی و به سزای روغن خودرو در خنک کردن موتور و کاهش حرارت زیاد موتور می باشد. به طور کلی نقش اصلی فیلتر روغن تصفی روغن موتور می باشد. و یکی از فاکتور های مهم عمر بیشتر روغن پاکیزگی آن است. به عنوان مثال برای آلودگی های روغن می توان به آلودگی های ناشی از عملکرد زیاد موتور نام برد. همچنین دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار از سایر آلاینده ها محسوب می شوند.
اصولا نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور می باشد و پاکیزگی روغن فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد. آلودگی هایی ناشی از عملکرد زیاد موتور مانند براده های فلزات ناشی از سایش قطعات روی یکدیگر، دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلاینده ها به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نمایند و آسیب زیان واری را به موتور وارد سازند. فیلتر روغن ناجی موتور بوده و این مسئله اهمیت به کارگیری فیلتر روغن را مشخص میکند.

واشر سرسیلندر چیست و چه نقشی در خودرو دارد

واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور میباشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد. خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر سرسیلندر خودرو خود خورده اند. اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید که به دلیل سوختن واشر سرسیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند. سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر میگویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو میشود. واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

روغن هیدرولیک خودرو چیست و چه زمانی باید تعویض گردد؟

روغن هیدرولیک در واقع نوعی سیال برای به انتقال قدرت و به حرکت در آوردن سایر قطعات می باشد. روغن های هیدرولیک در حالت کلی به دو دسته روغن هیدرولیک سنتتیک و روغن نفتی تقسیم بندی می شوند. این روغن جهت انتقال قدرت از دو عامل فشار و جریان استفاده می نماید. روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو به کار نمی روند و کاربرد این روغن در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است به کار برده می شوند.

استارت خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

استارت خودرو یک موتور الکتریکی می باشد که نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل می کند. در یک استارت خودرو ، برق از باتری گرفته شده و در طی عبور از سیم پیچ درون استارت، باعث چرخاندن چرخ دنده های استارت می گردد که این عمل باعث می شود، چرخ دهنده های استارت با چرخ دنده های موتور خودرو درگیر شده و آن را نیز بچرخاند.

برای روشن شدن موتور خودرو، نیاز است که دور موتور به حداقل دور راه اندازی لازم در خودرو برسد. این دور موتور حداقلی در موتور خودروها معمولا ۱۰۰ دور بر دقیقه می باشد. وظیفه استارت خودرو ، رساندن دور موتور خودرو به این میزان حداقلی برای راه اندازی خودرو می باشد. هنگامی که سوئیچ را می چرخانیم، انرژی الکتریکی از باتری به استارت ارسال شده و استارت با چرخاندن موتور، باعث روشن شدن خودرو می گردد.

سنسور دور موتور چیست و چه وظیفه ای در موتور خودرو دارد؟

یکی دیگر از قطعات مهم در خودروهای انژکتوری ، سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ می باشد که به ESS نیز مشهور می باشد. این سنسور وظیفه تشخیص و گزارش لحظه ای دور موتور به ECU را دارد و به همین جهت در امر حرکت خودرو، نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند. در صورت عدم کارکرد صحیح و خرابی سنسور دور موتور ، خودرو به درستی کار نخواهد کرد و در گاهی موارد خودرو استارت می خورد اما روشن نخواهد شد. در ادامه سعی داریم تا در رابطه با این قطعه اطلاعات کاملی را در اختیار علاقه مندان قرار داده و به بررسی سنسور دور موتور و عیب یابی آن بپردازیم.

انواع روغن موتور خودرو و مشخصات روغن موتور مناسب برای موتور خودرو

یکی از دغدغه های همیشگی مالکین و رانندگان خودروها ، انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروهایشان می باشد. استفاده از روغن موتورهای نامرغوب و غیر استاندارد گاها باعث بوجود آمدن مشکلات برای خودرو و صدمه زدن جدی به موتور آن می گردد. به همین دلیل انتخاب روغن موتور مناسب برای خودرو یک امر حیاتی محسوب می گردد. با توجه به این که در مطالب گذشته در رابطه با وظایف روغن موتور در خودرو سخن گفتیم، این بار قصد داریم در رابطه با انواع روغن موتور ها صحبت کرده و نکاتی را در رابطه با چگونگی انتخاب یک روغن موتور مناسب بازگو نماییم.

مپ سنسور یا حسگر فشار هوای داخل مانیفولد چیست و چگونه کار می کند؟

یکی دیگر از قطعات داخلی خودرو که مستقیما به ECU متصل است و گزارشات خود را به آن می فرستد، سنسور مپ یا سنسور فشار مانیفولد هوا  می باشد که در این مطلب قصد داریم در رابطه با این قطعه نکاتی را ذکر کنیم. این سنسور در مجرای ورودی هوا به موتور قرار می گیرد و وظیفه گزارش دهی مقدار هوای مکش شده به ECU یا کامپیوتر خودرو را بر عهده دارد. در ادامه قصد داریم در رابطه با مپ سنسور اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه مندان قرار داده و وظایف این سنسور را با یکدیگر بررسی نماییم.

مپ سنسور چه وظیفه ای دارد؟

همانطور که اشاره شد ، مپ سنسور یا سنسور فشار مانیفولد هوا ، وظیفه گزارش دهی مقدار هوای ورودی به موتور را به کامپیوتر خودرو دارد. اگر این سنسور نقش خود را به درستی ایفا نکند، ECU توانایی محاسبه میزان دقیق فشار هوا به داخل موتور را نداشته و در نتیجه خودرو به درستی کار نخواهد کرد. در حقیقت این سنسور اطلاعات هوای وارد شده به موتور را به ECU داده و ECU میزان باز و بسته بودن دریچه هوا را کنترل می نماید.

سنسور دریچه گاز یا TPS چیست

یکی از قطعات مهمی که در موتورهای انژکتوری بکار رفته است ، سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS می باشد. وظیفه این قطعه باز و بسته کردن دریچه گاز و گزارش عملکرد آن به کامپیوتر خودرو یا همان ECU می باشد. این سنسور در موتورهایی که با سیستم انژکتور، پاشش سوخت را انجام میدهند در روی دریچه گاز نصب می شود. در حقیقت سنسور دریچه گاز نوعی مقاومت متغیر می باشد که با باز و بسته شدن دریچه گاز ماشین، مقدارش تغییر کرده و این تغییر مقدار اطلاعاتی را به ECU خودرو ارسال می کند. در ادامه قصد داریم در رابطه با این قطعه داخلی خودرو بحث کرده و نکاتی را در رابطه با عیب یابی و نگهداری سنسور دریچه گاز یا همان TPS خودرو ذکر نماییم.

استپر خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

استپر موتور قطعه ای است که بر روی دریچه سوخت موتور انژکتوری قرار داشته و وظیفه اصلی آن، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است. به عبارت بهتر هنگامی که خودرو در دور موتورهای پایین کار میکند، این قطعه مانع از خاموش شدن موتور می گردد. بدیهی است که ایجاد اشکال در این قطعه موجب بد کار کردن موتور در دور موتور پایین می شود. علاوه بر این، این قطعه کوچک، موارد استفاده دیگری نیز دارد. در ادامه این مطلب به بررسی جامع استپر خودرو پرداخته و نکاتی را در رابطه با عیب یابی این قطعه کاربردی در موتور خودروها ارائه خواهیم داد.

استپر خودرو چیست؟

همانطور که اشاره شد، این قطعه کوچک نوعی قطعه الکترونیکی- مکانیکی است که در هنگام دور پایین کار کردن موتور باعث می شود که خودرو خاموش نشود. علاوه بر این وظیفه مهم استپر خودرو باعث می شود که هنگام روشن شدن کولر خودرو و آمدن بار اضافی روی موتور، دور موتور خودرو افزایش یافته تا از این طریق موتور راحت تر کار کند. همچنین این قطعه وظیفه باز کردن دریچه گاز را در مواقعی که موتور سرد است بر عهده دارد تا بتوان خودرو را با یک استارت روشن نمود. علاوه بر این، استپر می تواند هوای مصرفی سیلندرها را نیز تنظیم نماید.

سیستم تعلیق خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد؟

احتمالا شما نیز تا به حال با واژه سیستم تعلیق خودرو برخورد داشته اید اما به راستی وظیفه سیستم تعلیق خودرو چیست و چگونه کار میکند؟ به طور کلی باید گفت سیستم تعلیق ، مهمترین وظیفه اش، ایجاد ارتباط بین خودرو و جاده می باشد. سیستم تعلیق خودرو شامل مواردی همچون چرخ ها، کمک فنرها، فنرها و ستون های نگهدارنده می باشد. در ادامه در رابطه با سیستم تعلیق خودرو بیشتر سخن خواهیم گفت و نحوه کار این بخش مهم از هر خودرو را شرح خواهیم داد.

سیستم تعلیق یا قطعات جلو بندی خودرو

همانطور که اشاره شد، وظیفه اصلی سیستم تعلیق ، جلوگیری از انتقال ارتعاشات به داخل کابین و قطعات خودرو و در نتیجه ایجاد راحتی سفر و همچنین مسیر دهی به خودرو می باشد. این سیستم دقیقا بین شاسی و چرخ های خودرو کار گذاشته شده است. وظیفه جلوگیری از انتقال ارتعاشات توسط فنرها و کمک فنرهای بکار رفته در خودرو انجام می پذیرد و وظیفه دوم یعنی مسیردهی و فرمان دهی به خودرو توسط چرخ ها و نگهدارنده های آن انجام می گیرد. در صورت عدم وجود این سیستم، قطعات داخلی خودرو به سبب ارتعاشات وارده به خودرو و لرزش های بسیار زیاد در هنگام حرکت، عمر کوتاهی داشته و همچنین سفر برای سرنشینان بسیار طاقت فرسا می شد. امروزه یکی از مهمترین عوامل در راحتی خودرو، نوع سیستم تعلیق و کیفیت بکار رفته در خودرو می باشد که نقش پر رنگی در جذب بازار فروش برای آن خودرو دارد. این سیستم معمولا اگر اشکالی داشته باشد از طریق دیاگ زدن خودرو قابل شناسایی می باشد.

سنسور اکسیژن خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه یکی از قطعات داخلی هر خودرو سنسور اکسیژن آن می باشد. سنسور اکسیژن قطعه ایست که در خروجی دود موتور خودرو قرار گرفته و وظیفه آن اندازه گیری نسبت سوخت به هوای درون موتور می باشد. این سنسور نقشی اصلی را در تعیین میزان مصرف سوخت در خودرو ایفا می کند و یکی از عوامل بد کار کردن خودرو و یا ازدیاد مصرف سوخت در خودرو ها ممکن است ضعف در کارکرد صحیح سنسور اکسیژن باشد. به همین علت در این مطلب بر آن شدیم تا اطلاعات کاملی را در رابطه سنسور اکسیژن و نحوه کارکرد آن درون خودرو را ارائه دهیم تا با این قطعه حیاتی در طراحی خودرو، بیشتر آشنا شویم.

سنسور اکسیژن خودرو چیست؟

سنسور اکسیژن تقریبا در همه خودروها کارکرد مشابهی داشته و در میزان مصرف سوخت خودرو و همچنین کارکرد صحیح خودرو، نقش به سزایی دارد. اولین سنسور اکسیژن در دهه ۷۰ و در یکی از خودروهای کمپانی ولوو به کار رفت. مدت کوتاهی پس از استفاده از این سنسورها در خودروها و با توجه به میزان آلایندگی کمتری که خودروهای دارای سنسور اکسیژن ایجاد می کردند، استفاده از این سنسور در طراحی خودروها اجباری شد و همه سازندگان خودرو باید این قطعه را خودروی خود جای می دانند. امروزه تمامی خودروهای ساخته شده در دنیا باید مجهز به سنسور اکسیژن مخصوص به خود باشند.

تسمه تایم چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟

خراب شدن و پاره شدن تسمه تایم یا تسمه تایمینگ یکی از مشکلات رایجیست که رانندگا به منظور رفع آن به تعمیرگاه های خودرو می روند. پاره شدن و خراب شدن تسمه تایم دلایل زیاد و متعددی دارد و در ادامه به آنها می پردازیم. اما می خواهیم قبل از دانستن دلایل پاره شدن تسمه تایم و زمان تعویض تسمه تایم ، با خود آن یعنی نقش تسمه تایم در خودرو آشنا شویم. با خواندن ادامه مطلب می توانید به شکل مفید و مختصر با این قسمت از خودرو آشنا شوید.

تسمه تایم چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است یک تسمه است. اما تسمه تایم چه نقشی دارد. این تسمه از جنس لاستیک است که داخل موتور قرار دارد و میل لنگ ماشین را به میل سوپاپ وصل می کند. نکته قابل توجه این است که سرعت گردش میل لنگ دو برابر میل سوپاپ است و تسمه تایم هم وظیفه اش، تنظیم کردن صحیح ترین زمان باز و بسته کردن سوپاپ نسبت به موقعیت پیستون است. این پروسه برای کارکرد موتور خودرو کاملا ضروری می باشد.

صفحه کلاچ خودرو چیست و چه نقشی دارد؟

همانطور که در بیشتر مطالب قبلی ذکر کردیم، جلوبندی و موتور خودرو از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است. یکی از این قطعات صفحه کلاچ نام دارد که یکی از اساسی ترین نقش ها را در مکانیزم خودرو داراست. اصولا کلاچ وسیله ایست که انتقال نیرو را قطع و وصل می کند. همانطور که در بیشتر مطالب قبلی ذکر کردیم، جلوبندی و موتور خودرو از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است. یکی از این قطعات صفحه کلاچ نام دارد که یکی از اساسی ترین نقش ها را در مکانیزم خودرو داراست. اصولا کلاچ وسیله ایست که انتقال نیرو را قطع و وصل می کند.

صفحه کلاچ چیست؟

وسیله ای برای انتقال چرخش از شفتی به شفت دیگر کلاچ نام دارد. در سیستم ها و مکانیزم های انتقال نیرو برای این که نیروی تولید شده در بخش دیگری مصرف شود بهترین وسیله استفاده از کلاچ است. با استفاده از صفحه کلاچ هر زمان که نیاز به قطع انتقال نیرو باشد این کار به سادگی انجام می شود. سیستم کلاچ خودرو از قطعاتی تشکیل شده است که عبارتند از دوشاخه کلاچ، صفحه کلاچ ،بلبرینگ کلاچ ، اهرم ، شاخک ها ، صفحه دنده و دیسک کلاچ. همه ی خودرو هایی که گیربکس آنها دستی است دارای قطعه ای هستند به نام صفحه کلاچ که این امکان را به راننده می دهد تا خودرو را به حرکت در آورد و عمل تعویض دنده را انجام دهد. صفحه کلاچ بعد از مدتی ساییده می شود و باید تعویض شود. زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو بستگی به نوع رانندگی دارد و معمولا هر ۶۰ هزار کیلومتر باید عوض شود.

پلوس خودرو چیست و علائم خرابی آن کدامند؟

همانطور که در مطالب پیشین هم اشاره کردیم، خودرو و موتور آن از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. و هرکدام از این اجزا دارای اهمیت خاص خود می باشند. یکی از اجزای جلوبندی خودرو پلوس است. از مهمترین قسمت های خودرو، قسمت انتقال نیرو و قدرت به چرخ ها و محور ها می باشد. پلوس در جلوبندی خودرو یکی از مهمترین اجزاست. وظیفه پلوس انتقال نیروی تولید شده توسط موتور خودرو به گیربکس یا همان جعبه دنده می باشد. و سپس این نیرو توسط میل گاردان به دیفرانسیل خودرو انتقال می یابد. همانطور که می دانیم، دیفرانسیل هم نقش تنظیم کننده دور چرخ ها را دارد. همچنین میله ای از داخل دیفرانسیل به دو چرخ طرفین متصل می باشد و پلوس نام دارد که وظیفه اش انتقال نیروی دیفرانسیل به چرخ ها می باشد. همچنین باید توجه داشت که خودرو هایی که دارای دو دیفرانسیل هستند و به اصطلاح دو دیفرانسیل می باشند، نیازس به انتقال نیرو به چهار چرخ در هر زمانی وجود ندارد. و در صورت تمایل می توان دنده کمک را فعال نمود و چهار چرخ را همزمان فعال کرد.

شکل عملکردی پلوس ها در خودرو های قدیمی با خودرو های جدید تفاوت دارد. خودرو های قدیمی پلوس هایی داشت که انتقال قدرت را به وسیله تعداد زیادی ساچمه انجام می داد. اما در خودرو های جدید از طریق یک سه شاخه نیرو منتقل می شود. این سه شاخه درون سر پلوس قرار دارد. ضریب انتقال نیروی بالاتری در خودرو های جدید وجود دارد که مشخصه این سیستم جدید می باشد. طبق این گفته ها در حالت استفاده از دو چرخ ، نیرو فقط به همین دو چرخ وارد می شود ولی در لحظه استفاده از ۴ چرخ، مصرف سوخت بالا رفته و همچنین اسطکاک بیشتر می شود.به همین منظور پلاس خلاص کن خودرو برای جلوگیری و کم کردن استهلاک بی جا استفاده می شود.

ایربگ چیست و عملکرد آن چگونه است؟

همانطور که در مطالب پیشین درباره ایمنی خودروها گفتیم، نتیجه این شد که تعداد سیستم های ایمنی برای خودروها زیاد هستند و روز به روز هم بیشتر می شوند. به عنوان مثال کمربند ایمنی خودروها یکی از ساده ترین سیستم های ایمنی خودروهاست که سابقه ای بلند مدت در سیستم ایمنی سرنشینان خودرو داشته و مسلما توانسته جان تعداد بسیار زیادی از انسان ها را نجات دهد. همچنین سیستم های پیشرفته تر مانند کنترل پایداری خودرو . اما یکی از مهمترین بخش های ایمنی خودرو سیستم ایربگ یا کیسه هوا ست که مدتی است در خودروها استفاده می شوند و حتی استفاده از آن در خودروها اجباری شده و خودروهایی که ایربگ نداشته باشند مجاز به پلاک گذاری نمی باشند. و اما در این مطلب می خواهیم تا با ایربگ و نحوه عملکرد آن به شکل تخصصی تر آشنا شویم.

ایربگ چیست؟

ایربگ واژه ایست که اگر به شکل مستقیم هم با آن در ارتباط نبودیم، حداقل چندباری آن را شنیده ایم. البته چیزی که مسلم است، این است که یکی از بخش های ایمنی راننده و سرنشینان خودروست. کیسه هوا در واقع وسیله ای مدرن است که برای جلوگیری از صدمه دیدن راننده و سرنشینان در زمان تصادفات از آن استفاده می شود. ایربگ خودرو در زمان تصادف پر از باد می شود و به شکل یک بالش جلوی سر و بدن راننده و سرنشینان درمی آید و از برخورد سرنشینان خودرو با اجزای فلزی خودرو جلوگیری می نماید. در زمان برخورد خودرو با موانع سخت، کیسه هوا در کثری از ثانیه، از حالت جمع شده پر از هوا شده و به شکل یک بالش دی می آید و از سرنشینان محافظت می کند.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم