سوئیچ اینرسی Inertia switch چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

سوئیچ اینرسی یا قطع کن پمپ بنزین قطعه ای در ماشین است که اگر ضربات شدید در اثر تصادفات به ماشین وارد شود باعث میشود پمپ بنزین از مدار خارج شود و در نتیجه باعث می شود ماشین خاموش شود. این سوئیچ به صورت یک دکمه فشاری طراحی شده در جایی از ماشین قرار می گیرید که کمترین ارتشاعات را داشته باشد تا به خودی خود فعال نشود و باعث نشود که موتور خاموش شود.در ادامه درباره سوئیچ اینرسی بیشتر بحث می کنیم و وظایف این قطعه را در ماشین شرح می دهیم.

سوئیچ اینرسی چیست؟

این سوئیچ که با ضربات شدید فعال می شود، برای اینکه از آتش سوزی ماشین و انفجار در تصادفات شدید جلوگیری بشه، طراحی شده و به محض ضربه خوردن، فعال می شود. با فعال شدن این سوئیچ جریان بنزین در موتور ماشین قطع می شود و ماشین خاموش می شود. در بعضی ماشین ها سوئیچ اینرسی مستقیم به ECU  و در بعضی ها به پمپ بنزین ماشین وصل هست.

در ماشین هایی که سوئیچ اینرسی را بهECU به صورت مستقیم وصل می کنند، با ضربه و تصادف ماشین، این سوئیچ برق ECU را به یکباره قطع می کند و باعث خاموشی ماشین می شود. در ماشین هایی که سوئیچ اینرسی آن ها به پمپ بنزین وصل است، در حالت فعال شدن ، این سوئیچ برق پمپ بنزین را قطع میکند و در نتیجه باعث می شود که بنزین به موتور نرسیده و ماشین خاموش شود.

در واقع این سوئیچ در حالت عادی بسته است و در صورتی که ضربه شدید به ماشین وارد شود باز می شود و باعث قطع شدن مدار پمپ بنزین یا ECU در ماشین می شود.

عیب یابی سوئیچ اینرسی

گاهی وقت هادر اثر تصادفات نه چندان شدید یا تکان های شدید و یا ضرباتی، این سوئیچ فعال می شود و باعث خاموش شدن موتور می شود. برای برگرداندن موتور به حالت اولیه باید سوئیچ را دوباره به حالت اولیه خود، یعنی حالت بسته، در بیاوریم گفتنی است تا زمانی که موفق نشدیم سوئیچ را به حالت اولیه خود بازگردانیم، به هیچ وجه قادر به روشن کردن ماشین نخواهیم بود.

برای این منظور باید محل سوئیچ اینرسی در ماشینرا پیدا کرد و انگشت خود را در قسمت بالای آن که حالتی فشاری دارد گذاشته و سپس با فشار دادن روی آن باعث می شویم گوی مربوطه که از سرجای خود حرکت کرده بود دوباره به حالت اولیه خود برگردد. البته در ماشین هایی که این سوئیچ در آن ها به ECU وصل است، ممکن است پس از روشن شدن ماشین، همچنان کد خطا در حافظهECU بماند که برای رفع آن باید به ماشین دیاگ زده شود.

جهت خرید لوازم یدکی وارد این بخش شوید:

ورود به سایت

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم