معرفی بی وای دی اوشن X؛ سدان برقی مفهومی با توان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش

سدان آینده‌ی بی‌وای‌دی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۹ ثانیه و مسافت قابل پیمایش هزار کیلومتر با یک شارژ فراهم خواهد کرد. این محصول موقتا اوشن X نام‌گذاری شده است.

بی‌وای‌دی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای چین است. شاسی بلند S6 و سدان F3 محصولاتی از بی‌وای‌دی هستند که در ایران عرضه شدند. گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) در‌ مقایسه‌ با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو چین تازه‌وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت چهارده سال از تأسیس، به‌خوبی رشد کرده است. این برند محصولات متنوعی ارائه می‌کند و در چین، خودروسازی صاحب فناوری و فعال در بحث انرژی‌های نو شناخته می‌شود.

محصولات بی‌وای‌دی هشت نوع سواری بنزینی هیبریدی و تمام‌برقی را شامل می‌شود. در سال ۲۰۱۷، بی‌وای‌دی چین عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای پلاگین هیبرید جهان را کسب کرد. گروه بی‌وای‌دی در زمینه تولید انواع خودروهای تمام‌برقی و به‌خصوص اتوبوس برقی، فعالیت گسترده‌ای دارد. این شرکت بعد از تسلا دومین خودروساز برقی جهان از نظر تیراژ تولید است.

BYD Ocean-X Concept سدان مفهومی بی وای دی نمای پشت

جدیدترین محصول بی‌وای‌دی، فعلاً یک خودرو مفهومی محسوب می‌شود؛ اما در آینده نزدیک تولید انبوه خواهد شد. این مدل با نام موقتی اوشن ایکس (Ocean-X) متفاوت با دیگر خودروهای مرسوم در چین به نظر می‌رسد؛ اما همراه چراغ‌های باریک و خطوط مورب در نمای رو‌به‌رو، شباهت‌هایی با نسل جدید تسلا رودستر دارد.

دیگر نکته‌ی جالب در طراحی اوشن ایکس، توجه به مهندسی آیرودینامیک است. این مدل با توجه ویژه به نمای بیرونی چرخ‌ها و علاوه بر ظاهر جذاب و چشم‌نواز، ضریب درگ ۰٫۲۱ فراهم می‌کند که معادل عملکرد آیرودینامیک بهترین خودروهای دنیا است. لوسید ایر و تسلا مدل S تنها مدل‌های استاندارد جاده‌ای با ضریب درگ ۰٫۲۱ محسوب می‌شوند.

مدیران بی‌وای‌دی هنوز اطلاعات دقیقی از تجهیزات فنی اوشن ایکس منتشر نکرده‌اند. بر اساس ادعای شرکت سازنده، این خودرو در نمونه نهایی می‌تواند مسافت هزار کیلومتر را با یک شارژ طی کند. همچنین پنج دقیقه اتصال اوشن ایکس به شارژرهای سریع ۸۰۰ ولتی، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۱۵۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد. سدان برقی بی‌وای‌دی اوشن ایکس، دو دیفرانسیل خواهد بود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۹ ثانیه خواهد داشت.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم