علایم خرابی بلبرینگ و توپی چرخ خودرو

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

توپی چرخ قطعه ای است که روی سگدست سوار می شود و از یک طرف دیسک چرخ روی آن قرار دارد و چرخ بر روی آن پیچ و مهره شده و از طرف دیگر به پلوس متصل می باشد. (پلوس نیرو را از دیفرانسیل به چرخ ها انتقال می دهد) بلبرینگ چرخ درون توپی قرار دارد که بلبرینگ نقش افزایش سرعت چرخ ها و راحتی چرخش چرخ ها حول محور پلوس رادارد. با گذشت زمان، با توجه به فقدان روانکاری و سایش و پاره شدن معمول، بلبرینگ ها می توانند از بین بروند. رانندگی با توپی چرخ خراب می تواند خطرناک باشد و اگر شما همچنان با آن رانندگی کنید، می تواند باعث آسیب جدی به وسیله نقلیه مانند قفل شدن چرخ و یا خرابی پلوس شود.

خوشبختانه، تشخیص خرابی توپی چرخ نسبتا آسان است و شما معمولا می توانید با گوش دادن به صدای چرخ های خود و لرزش فرمان آن را تشخیص دهید.

نشانه های خرابی بلبرینگ و توپی چرخ خودرو

۱- به چرخ هایتان گوش کنید

صدای غرش مانند نشان می دهد که ممکن است بلبرینگ چرخ شما دچار مشکل شده است. گاهی اوقات، چرخش های شدید باعث ایجاد صدای بلند تر یا سر و صدا می شود.

۲- لرزش فرمان خودرو

لرزش فرمان دیگر نشانه مهم خرابی بلبرینگ و توپی چرخ است. که این لرزش در سرعت بالا بیشتر احساس می شود.

۳ – کشیده شدن خودرو به یک سمت

اگر وسیله نقلیه شما مایل به رانندگی در یک ردیف باشد، بلبرینگ ممکن است بد باشد. رانندگی یک جاده مستقیم با سرعت متوسط  و احساس اگر چرخ به طور خودکار به یک طرف بدون شما کنترل آن تبدیل شود.

این علامت به تنهایی نمیتواند نشانگر خوبی از خرابی بلبرینگ چرخ باشد، زیرا ممکن است توسط بسیاری از دیگر مشکلات مربوط چرخ ایجاد شود.

۴- روشن شدن چراغ ABS

ماشین هایی با سیستم ترمز ضد قفل اغلب دارای چراغ نشانگر ABS می باشند. اگر این چراغ روشن شود، احتمال وجود دارد که به علت خرابی بلبرینگ چرخ باشد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارسال‌پیام‌واتساپ‌

تماس‌ساعت9تا16لمس‌کنید

تماس از ساعت 10 الی 15- 04134444149

ارسال‌پیام‌روبیکا

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم