تعمیر فن پراید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

پراید یکی از ودرو هایی است که به دلیل ارزان بودن آن نسبت به سایر اتومبیل ها بیشترین خریدار را بین افراد دارد، این خودرو در مدل های مختلف ساخته می شود و به دست مشتری ها میرسد. فن های این خودرو در گاهی از اوقات و به دلیل استفاده مداوم دچار خرابی هایی می شوند که این خرابی ها در بسیاری از مواقع رفع می شوند و تعمیرکار هر کاری انجام می دهد نمی تواند آن را تعمیر کند. خرابی های فن خودرو ها از جمله پراید مربوط به سیستم برقی می شوند مگر اینکه خود پنکه فن دچار آسیب دیدگی فیزیکی شده باشد اما اگر از دوره های آموزشی برق خودرو استفاده کنید می توانید عیب های آن را به راحتی شناسایی کنید و سپس به تعمیر فن پراید بپردازید.

از دیگر نکاتی که قابل ذکر می باشد این است که اگر فن اتومبیل را به موقع درست نکنید می تواند باعث جوش آوردن خودرو شود و هزینه های سنگین تری به بار آورد، هنگامی که دمای موتور به حدی می رسد که موتور جوش می آورد ممکن است که سیلندرها و سرسیلندر ها دچار آسیب دیدگی شوند که این می تواند هزینه های زیادی روی دست شما بگذارد.

از کجا بفهمیم که فن کار نمی کند؟

برای اینکه متوجه شوید فن کار نمی کند می باید نگاهی به پشت کیلومتر بیندازید. در پشت کیلومتری درجه ای وجود دارد که میزان دمای اتومبیل را نشان می دهد. اگر این درجه بیش از اندازه بالا رفته باشد می توان نتیجه گرفت که فن اتومبیل کار نمی کند و می بایست آن را تعمیر کنید.

از راه های دیگری که در دوره های آموزشی برق خودرو به شما آموزش می دهند روشن شدن چراغ چک اتومبیل می باشد اما این اتفاق در همه موارد رخ نمی دهد و ممکن است که فن خراب شده باشد و چراغ چک روشن نشده باشد.
از راه های دیگری که می توانید بفهمید فن اتومبیل کار نمی کند این است که به دقت به صدای موتور گوش کنید، هنگامی که خودرو در حالت درجا ایستاده است و درجه حرارت موتور بالا رفته است، اگر فن روشن شود صدای آن به گوش می رسد ولی اگر صدای آن به گوش نرسد می توانید متوجه مشکل شوید و برای تعمیر فن پراید باید اقدامات لازم را انجام دهید.

از ساده ترین راهی که میتوانید بفهمید آیا فن خودرو کار میکند این است که کاپوت را بالا دهید و اگر موتور به اندازه کافی گرم شده باشد فن روشن می شود و می توانید به وضوح آن را ببینید.

اقدامات لازم هنگام کار نکردن فن خودرو

اولین کاری که می توانید انجام دهید هنگامی که فن خودرو غیر فعال می باشد این است که به موتور فشار نیاورید و به قول معروف نرم رانندگی کنید و اگر لازم بود بایستید تا دمای موتور پایین بیاید سپس دوباره حرکت کنید. در این هنگام باید سریعا به یک تعمیرگاه بروید. اگر دوره های آموزشی برق خود را دیده اید می توانید با بالا زدن کاپوت و دستکاری برق فن آن را درست کنید اما اگر نمی توانید باید اتومبیل را خاموش کنید. کاپوت را بالا بزنید و صبر کنید تا دمای آن کمی پایین بیاید، سپس مقداری آب روی رادیاتور بریزید تا دمای آب داخل رادیاتور پایین بیاید.

اتومبیل ها معمولا در زمستان جوش نمی آورند بنابراین اگر در زمستان فن اتومبیل پراید شما کار نکرد فرصت کافی برای مراجعه به تعمیرگاه را دارید تا یک مکانیک تعمیر فن پراید را انجام دهد.

انواع ایرادات فن اتومبیل

مشکلات فن پراید می تواند ناشی از ایرادات فیزیکی و برقی باشد، مشکلات فیزیکی یا مکانیکی به مشکلاتی گفته می شود که خود پره های فن دچار مشکل شده باشند که این اتفاق بیشتر در تصادفات رخ میدهد ولی مشکلات برقی بیشتر اتفاق می افتد.

از مشکلات برقی فن پراید می توان به فیوز ا اشاره کرد، اگر فیوز های فن پراید دچار مشکل شده باشند فن اتومبیل هنگامی که دمای موتور بالا می رود کار نمی کند.

یکی دیگر از دلایل این که فن کار نکند می تواند مربوط به ترموستات باشد. هنگامی که دمای اتومبیل بالا می رود ترموستات باعث می شود که فن به صورت اتوماتیک روشن شود. اگر این قطعه دچار خرابی شده باشد فن دیگر کار نمی کند.

رله فن ها نیز از جمله قطعاتی هستند که در صورت خرابی آن ها فن کار نمی کند و برای تعمیر فن پراید حتما رله فن ها را چک کنید.

راه های رفع ایرادات فن پراید

برای رفع ایرادات فن پراید می بایست یا خودتان دست به کار شوید یا اینکه به تعمیر گاه رجوع کنید، اگر دوره های آموزشی برق خودرو را دیده باشید می توانید خودتان به راحتی عیب یابی آن را انجام دهید و ایرادات آنرا رفع کنید اما اگر این دوره ها را ندیده اید می بایست حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و آنها با تعمیر مواردی که در بالا گفته شد تعمیر فن پراید را انجام میدهند.

برای اینکه تعمیر فن پراید را در تعمیرگاه انجام دهید می بایست هزینه ای بیشتر پرداخت کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم