سنسور سرعت خودرو چیست؟ علائم خرابی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

سنسور سرعت خودرو وظیفه اندازه گیری سرعت لاستیک ها هنگام رانندگی را برعهده دارد ، این قطعه روی مسیر خروجی گیربکس به دیفرانسیل نصب شده است. همچنین با اعلام زمان وارد کردن نیرو به چرخ ها هنگام استفاده از سیستم ترمز ABS ، توسط ایسیو ECU پردازش و به حفظ ثبات و بالانس خودرو در هنگام رانندگی کمک می کند.

 نوعی از سرعت سنج ها هستند که از یک حلقه دندانه دار و یک سیستم هشداردهنده تشکیل شده اند. سنسور سرعت موجود در گیربکس به طور کلی سرعت چرخشی حلقه های دو سر میل لنگ را محاسبه می کنند و سنسورهای موجود در دیفرانسیل با استفاده از حلقه های متصل به چرخ دنده همان عملیات سنسورهای قبل را انجام می دهند.

تعمیر یا تعویض سنسور سرعت

با تشخیص و تایید وجود مشکل در سنسور سرعت، خودرو را به وسیله جک های مخصوص بالا برده می شود.

سنسور سرعت بر روی شفت خروجی گیربکس به دیفرانسیل قرار دارد، آن را از آن بخش جدا کرده و سنسور جدید را در محل جاگذاری می شود.

با اتمام این عملیات ماشین را از روی جک پایین آورده می شود و خودرو برای اطمینان از عملکرد درست و مناسب سنسور در جاده مورد آزمایش قرار می گیرد.

 

سنسور سرعت خودرو خود را در صورت آسیب دیدن تا حد امکان سریعا تعویض کنید تا از آسیب های بیشتر به خودرو جلوگیری کنید. سنسور سرعت همچنین ضد قفل ترمز را نیز کنترل می کند و به همین دلیل رانندگی با سنسور سرعت آسیب دیده منجر به عملکرد نامناسب سیستم ABS می شود که احتمال تصادف به دلیل ترمز نداشتن را افزایش می دهد.

 

علائم خرابی سنسور سرعت

از کار افتادن کیلومتر شمار

درست کارنکردن سرعت سنج خودرو

عملکرد نامناسب کروز کنترل

وجود مشکل در هنگام تعویض دنده

پریدن دنده از طرف گیربکس

ماشین به هنگام در جا کار کردن هرزگردی داشته باشد

تولید صدای نامناسب خودرو به هنگام کار کردن و یا افت ناگهانی قدرت خودرو

کم شدن بازده سوخت

روشن شدن چراغ چک موتور و یا سیستم ضد قفل ترمز

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم