توضیحات تکمیلی سنسور اکسیژن

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

سنسور اکسیژن بر روی اگزوز قسمت خروجی مانیفولد دود نصب شده است و در خودروهای یورو 4 نیز سنسور دوم بعد از کاتالیست نصب شده است.کار سنسور اکسیژن اول کنترل مصرف سوخت می باشد و پارامتر سنسوراکسیژن نیز در دستگاه دیاگ معمولا دائم در حالت متغیر بین صفر تا نزدیک یک ولت قرار دارد.

دوحالت خرابی برای سنسور اکسیژن ایجاد می شود

1-خرابی گرمکن
2-خرابی سنسور

درصورت خرابی گرمکن سنسور اکسیژن  چراغ چک روشن میشود و خودرو معمولا صبح ها یا درهوای سرد در ابتدای روشن کردن کمی بد کار میکند و تنها نکته خرابی گرمکن سنسور اکسیژن روشن ماندن چراغ چک می باشد و در زیاد شدن مصرف تاثیر چندانی ندارد.

ولی در صورت خرابی سنسور اکسیژن مصرف بنزین افزایش پیدا کرده و معمولا پارامتر سنسور اکسیژن عددی بین 420 تا 450 را ثابت نشان میدهد.

نکات کاربردی:
وقتی سنسور نو خریداری میکنید از انجا که اکثر لوازم فروش ها جنس فروخته شده را پس نمیگیرند و این سنسور هم قیمت بالایی دارد میتوان از روی پلاستیک با ایجاد کردن دو سوراخ کوچک بوسیله اهم متر گرمکن سنسور اکسیژن را تست کرد تا لااقل از سالم بودن گرمکن خیالمان راحت شود.

عیب یابی سنسوراکسیژن اول و دوم:
در صورتی که پارامتر های سنسور اول و دوم یکی باشد نشان دهنده خرابی کاتالیست می باشد
در صورتی که سنسور اکسیژن اول دوده سیاه گرفته باشد و پارامتر سنسور دوم اکسیژن روی 450 ثابت باشد کاتالیست گرفته است که ممکن است خودرو روشن نشود
در صورتی که سنسور اول خراب باشد و سنسور دوم سالم باشد میتوان جای دو سنسور را باهم عوض کرد و سنسور دوم را نیز در صورت بد کارکردن خودرو از مدار حذف کرد

حذف سنسور اکسیژن:
لازم به ذکر است حذف سنسور اول اکسیژن سبب افزایش مصرف شده و به هیچ عنوان توصیه نمی شودولی در خودروهای یورو4 که دو عدد سنسور وجود دارد میتوان سنسور دوم را حذف کرد و مشکلی برای مصرف خودرو به وجود نمی اید زیرا این سنسور فقط محافظ کاتالیست می باشد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم