ترمز های الکتریکی زیمنس EWB

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

این سیستم با برق ۱۲ ولت خودرو کار می کند این بدان معناست که دیگز نیازی به سیستم هیدرولیک وجود ندارد. این سیستم با ABS هم سازگاری بالایی دارد چون ABS هم یک سیستم الکترونیکی است.
برتری دیگر EWB این است که هر چهار ترمز خودرو شما می تواند فقط با کابل کنترل شود. در ترمز های کنونی سیگنال ترمز از طریق پدال به اکچواتور سیستم هیدرولیک منتقل می شود و سیستم هیدرولیک از طریق فشار روغن به لنت ترمز نیرو وارد می کند. اما در سیستم EWB دیگر سیستم هیدرولیکی برای ترمز وجود ندارد و تنها ارتباط بین پدال ترمز و کالیپر ترمز یک تغذیه ۱۲ ولت است و یک سیگنال عملکرد ترمز است. به محض اینکه پدال ترمز فشرده می شود یک سیگنال الکتریکی به ترمز ها ارسال می شود و موتور های ۱۲ ولت الکتریکی شروع به کار می کنند و صفحه تراست را حرکت می دهند.
سیستم ترمز الکتریکی یا ترمز برقی که در این سیستم جایگزینی مناسب برای سیستم هیدرولیکی یا بوستر خلائی گردیده است ، عملگرهای این سیستم کاملا الکتریکی بوده و جایگزین اهرم بندی سیستم بوستر خلایی و هیدرولیکی گردیده است. این سیستم را با نام سیستم ترمز خشک نیز شناسایی می نمایند ، زیرا فاقد هرگونه مایع هیدرولیک و سیستم خطوط هیدرولیکی می باشد .در این نوع ترمز انرژی جنبشی خودرو تبدیل به انرژی الکتریکی می شود و باتری ها را شارژ می کند. به عبارت دیگر هنگامی که راننده ترمز می گیرد انرژی جنبشی خودرو به جای اینکه به صورت گرما در دیسک های ترمز تلف شود صرف شارژ باتری ها می شود و به این ترتیب مجموعاً از مصرف انرژی خودرو کاسته می شود.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم