غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر

از کار انداختن ایموبلایزر در زمان‌های اضطراری که دسترسی به سوئیچ ماشین وجود ندارد؛ می‌تواند تنها گزینه برای صاحب ماشین باشد. روشن کردن ماشین بدون سوئیچ آن ممکن است کار ساده‌ای نباشد؛ اما یادگیری آن برای زمانی که سوئیچ را در دسترس ندارید؛ می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر ۲ چیز مورد نیاز است

١- سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد

۲- کدی که ریموت می فرستد با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد.

غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمان اتفاق می افتد که یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم برقرار بشود و در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشود، خودرو بکار نمی افتد. در بعضی سیستم های پیشرفته تر، این کد امنیتی بعد از هر بار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت هماهنگ می شود.
لازم به ذکر است که از همین سیگنال کددار برای سیستم قفل مرکزی استفاده می شود و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در می آید.

با وجود چنین سیستمی هزینه کردن برای قرار دادن سیستم دزدگیر فقط جهت داشتن صدای آژیر یا خطر آن می باشد.

دزدگیر می تواند با داشتن صدای آلارم شما را از باز شدن درب ها یا ضربه خوردن اتومبیل مطلع سازد که البته در مدل های پیشرفته تر نیز امکان خاموش و روشن کردن با ریموت نیز تعبیه شده است. در کل می توان پیشنهاد کرد که داشتن دزدگیر و ایموبلایزر در کنار هم، امنیت خودروی شما را بالاتر می برد، البتهسیستم دزدگیر با سیستم ایموبلایزر هم خوانی داشته و مانند بعضی از خودروهای داخلی مشکلی برای سیستم برق خودرو بوجود نیاورد! (مانند خودروها با سیستم مالتی پلکس، که برای تغییرات در سیستم باید آن را برای این سیستم توسط دیاگ معرفی کرد…

در مدل های قدیمی تر مثل خودروی 206، طبق پیشنهاد در دفترچه نگهداری خودرو میتوان از دزدگیر های غیر تصویری با برند مجیکار و استیل میت استفاده کرد ) که در این مورد می توانید با یک متخصص مشورت نمائید.
نحوه از کار انداختن ایموبلایزر

همانطور که گفته شد خودرو تا زمانی که ایموبلایزر از کار نیفتاده باشد روشن نمی‌شود. برای غیر فعال کردن ایموبلایزر وجود سوئیچی که تطابق فیزیک کاملی با سوئیچ اصلی ماشین داشته باشد، به همراه کد ذخیره شده در واحد مرکزی که کاملاً با کدی که از ریموت فرستاده می‌شود یکسان باشد، ضروری است.

با برقراری یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم، سیستم ایموبلایزر از کار می افتد و می‌توان ماشین را بدون سوئیچ روشن نمود. در برخی از انواع پیشرفته‌تر این سیستم، با هر بار باز و بسته شدن کد امنیتی آن تغییر می‌کند و به دنبال آن، کد با ریموت مخصوص هماهنگ می‌شود. به طور کل قفل مرکزی کاملاً تحت کنترل سیستم ایموبلایزر قرار می‌گیرد.

در هنگامی که سوئیچ ماشین را فراموش  یا گم کرده‌اید و قصد دارید خودروی دارای سیستم ایموبلایزر خود را بدون آن روشن کنید؛ شما می‌توانید با تماس و برقراری ارتباط با اپراتور شرکت سازنده، اطلاعات لازم را جهت روشن کردن خودرو خود را، در صورت عدم وجود سوئیچ و نیاز به از کار انداختن ایموبلایزر دریافت کنید.
نحوه روشن کردن ماشین بدون سوئیچ

 برای روشن کردن ماشین بدون سوئیچ سریع‌ترین راه، استفاده از سیم‌های متصل به باتری ماشین می‌باشد. از بین چهار سیم یکی از آن‌ها که به رنگ سفید دیده می‌شود، وظیفه برق رسانی به پشت سوئیچ را برعهده دارد. برای افتراق آن با سیم‌های دیگر، کافی هست هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه به بدنه ماشین تماس دهید. در صورت بروز جرقه بین بدنه ماشین وسیم انتخاب شده می‌توان سیم برق رسان را پیدا کرد.

پس از مشخص شدن کارکرد سیم اول می‌توان به وسیله واکنش سایر سیم‌ها با آن، کار کرد آن‌ها را نیز تشخیص داد. کارکرد دیگر سیم‌ها مربوط به ضبط، پمپ بنزین و استارت ماشین می‌باشد. در صورت در دسترس نبودن سوئیچ ماشین، شما می‌توانید پس از مشخص شدن کارکرد سیم‌ها، سیم مربوط به استارت را از سایرین جدا کرده و پس از اتصال هر سه سیم دیگر به یکدیگر، آن‌ها را به سیم استارت متصل کنید.

برای خاموش کردن ماشین بدون سوئیچ، نیز تنها لازم است سیم سفید را از دو سیم دیگر که مربوط به ضبط و پمپ بنزین می‌باشند جدا کنید.

 دقت کنید که روشن کردن خودرو، در شرایط عدم وجود سوئیچ در زمانی که خودرو از سیستم ایموبلایزر برخوردار باشد کاری ناممکن به نظر خواهد رسید؛ چرا که تنها کدهای دیجیتال روی سوئیچ می‌توانند این فرایند را انجام دهند و برای آن حتماً از روش گفته شده در مطالب قبل استفاده کنید.

1 نظر
  • اب************ **********نه

    اب************ **********نه 1401-12-05

    عالی بود
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم