علت لرزش ماشین در حالت درجا

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

در صورتی که دسته موتور خراب شود  موقع تعویض دنده خودرو تقه می زند مخصوصا هنگام نیمه کلاچ حتی ممکن هست در حالت درجا فرمان و ماشین بلرزد.در صورتی اتفاق فوق برای شما پیش امد اول قطعه باید برسی کنید دسته موتور می باشد.
وظیفه دسته موتور

به طور کلی دسته موتورها وظیفه دارند وزن موتور را تحمل کنند و از ارتعاشات آن جلوگیری کنند، چه در دور آرام و چه موقع شتاب گرفتن.

دسته موتور گرد باتوجه به اینکه در قسمت زیرین خودرو قرار دارد، چنانچه خراب شود:

در هنگام تعویض دنده موجب تقه و ضربه به خودرو میشود مخصوصا در زمان نیم کلاچ.
در زمان شتاب گرفتن خودرو باعث لرزش قسمت جلو خودرو میشود.
در دور آرام باعث لرزش موتور و حتی لرزش فرمان میشود
.
سایر دلایل لزرش خودرو در حالت های مختلف
۱) خرابی دسته موتورها
دسته موتور  که در بالا در مورد وظایف ان توضیح داده شده در صورت خرابی ان لهیدگی می شود یا روغن داخل ان تخلیه می شود
۲) دور درجا بیش از حد پایین است
برای روشن مانده خودرو در خالت دور ارام دور موتور در خودور 206 روی 750و برای پراید دور موتور در حالت دور ارام 850 می باشد  در صورتی دور موتور از دور فوق کمتر برود خودرو با لرزش روشن می ماند در این حالت کثیفی دریچه گاز یا به هم خوردن برنامه ایسیو می تواند عوامل تاثیر گذار محسوب شود.
۳) ضعف پاشش سوزن انژکتور
در صورتی که از 4 سوزن انژکتور به هر دلیلی پاشش کتری یا بیشتری داشته باشد سبب لرزش خودرو می گردد و اگر انژکتورهای اتومبیل مشکل پیدا کنند، در این حالت سیستم سوخت رسانی به سیلندرها با مشکل روبرو می‌شود و عمل احتراق به درستی انجام نمیشود که سبب لرزش موتور خودرو  میگردد. علاوه بر این در حین سبب  کاهش توان یا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهیم داشت.
۴) جرقه ضعیف شمع
در صورت خرابی شمع ها ممکن است احتراق به خوبی انجام نشود  و درنتیجه موتور با لرزش کار می کند سرویس شمع ها و تنظیم ان به رفع این مشکل کمک زیادی می کند
 5) جرقه ضعیف کویل
در صورت خرابی کویل خودرو  سه کار می کند که سبب خام سوزی که از روی دود خروجی مشخص هست می شود و همین طور سبب لرزش خودرو می گردد.
6) ضعف در سیستم سوخت رسانی
 در صورتی کثیفی فیلتر بنزین و همین طور ضعیف شدن پمپ بنزین سبب لرزش خودرو می شود

بدیهی است در صورت  خرابی یا داغ کردن پمپ بنزین با علایم دیگری نظیر گاز نخوردن خودرو در سربالایی یا خالی شدن پدال گاز زیر پا نیز قابل ردیابی می باشد. اما معمولاً نیم سوز شدن پمپ سبب لرزش درجا می گردد که با فشار دادن پدال گاز بصورت درجا لرزش بیشتر می شود.
۷) برق دزدی وایرها
در صورت  که وایر برق تولید کویل را به شمع ها انتقال ندهد  و یا پارگی  یا خرابی ترمینال ان و اتصال کوتاه ام سبب لرزش در حالت درجا می شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم