نکات جالب تندر 90

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش


✅ به هیچ عنوان بنزین درون باک از 45 لیتر بیشتر نشود یعنی وقتی که چراغ هشدار بنزین روشن می شود (5 لیتر در باک هست) باید 40 لیتر زد. در غیر اینصورت اگر زیادتر از 45 لیتر درون باک
باشه در طول زمان باعث صدمه به تجهیزات بالای باک و اختلال در انتقال بخارات بنزین به درون موتور به جهت مصرف بهینه می شود و به حبابگیر هم صدمه می زند.

✅ بهترین دور موتور برای تعویض دنده در جاده کفی برای مصرف کمتر و عمر بیشتر موتور، روی 3000 است. نه بیشتر و نه کمتر. در دور بیشتر به دلیل اینکه ECU تصور می کند که جاده سربالایی هست و بنزین بیشتری به درون موتور می پاشد که هم باعث مصرف بی دلیل بیشتر و هم باعث فشار به موتور که به مرور زمان باعث کاهش عمر موتور می شود .

✅ رینگ سایز بزرگتر نندازید (مخصوصاً آنهایی که دارای ABS هستند ) زیرا باعث اختلال در بالانس ترمز عقب و جلو و اختلال در سیستم EBD ترمز و عدم کنترل فرمان در ترمز شدید می شود .
به علاوه به سیستم تعلیق فشار می آورد و در صورت بروز مشکل و مراجعه، اتومبیل از گارانتی خارج می شود.

✅ قبل از بریدن تسمه دینام اقدام به تعویض کنید (60.000 کیلومتر) زیرا در صورت پاره شدن، علاوه به صدمه زدن به چند پولی اون قسمت، باعث پاره شدن تسمه تایم می شود.

✅ آب کل موتور 4.5 لیتر

✅ روی ستون درب شاگرد اطلاعاتی هست که دارای کدهای اساسی ماشین می باشد و در تنظیمات مجدد سیستم های ماشین کاربرد دارد در صورت تصادف و تعویض بدنه در آن قسمت بایدحتماً از روی داغی کنده شده و نگهداری شود.

✅ درب مخزن آب رادیاتور دارای یه عکس دست می باشد به رنگ زرد که در صورت تعویض آن به هر دلیل حتماً یدکی خریداری شده دارای عکس دست به رنگ زرد باشد زیرا رنگ های قرمز و سفید هم در بازار موجود هست که آنها دارای مقاومت متفاوت در برابر فشار بخار اب هستند که موجب جوش آمدن موتور می شود.

✅ کامپیوتر (ECU) مربوط به موتور و انژکتور در پشت باطری هست. در صورتی که ماشین شما دارای محافظ (روکش) برای این قسمت نیست، نسبت به تهیه آن اقدام کنید و در صورت نداشتن روکش ECU از شستشوی موتور با آب پر فشار اجتناب کنید.

✅ به دلیل بنزین نامرغوب ایران (اکتان زیر 90 و کثیف) و کم یاب و گران بودن قطعاتی که به دلیل بنزین بد امکان صدمه دیدنشون هست، هر 7000 الی 10000 کیلومتر فیلتر بنزین را تعویض
کنید.

✅  ترمز L90 مجهز به جدیدترین مدل ABSمدل BOSCH 8.0) ) هست و همچنین دارای توزیع الکترونیکی بار (EBD) می باشد. وظیفه EBD یکسان کردن سرعت چرخ عقب و چرخ جلو در ترمزهای شدید به منظور جلوگیری از کله شدن ماشین و انحراف است.

✅  آینه های برقی دارای گرمکن هم هستند که با فشردن کلید گرمکن شیشه عقب فعال خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم