علائم خرابی شمع خودرو و کابل انتقال برق

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

اگر شمع خراب باشد و نتواند کار خود را انجام دهد موتور نيز به درستی کار نخواهد کرد. در اين بين گفته می شود که موتور اصطلاحاً خام‌سوزی دارد. همين خام‌سوزی می تواند در نهايت کاتاليست خودرو را درگير سازد و موجب شود که آلايندگی خودرو تا حد زيادی افزايش يابد.

مشکل ديگری که ممکن است به هنگام خرابی شمع خودرو بروز کند اين است که فرآيند استارت زدن دشوار میشود، خصوصاً اول صبح زمستانی که سرما هم در ماجرا دخيل شده است.

افزون بر اين، به هنگام دور گرفتن موتور نيز ممکن است صداهايی از اگزوز به گوش برسد، صداهايی که گاهی برای برخی خودروها همراه است.

ضمناً سياه شدن شمع خودرو نيز می تواند علامت ديگری از خرابی شمع خودرو باشد. در کل به طور خلاصه می توان موارد زير را به عنوان علائم
خرابی شمع خودرو معرفی کرد:

مشکل در استارت خوردن موتور
مشکل در شتابگيری
لرزش ماشين
روشن شدن چراغ چک
سياه شدن شمع خودرو



.
علائم خرابی وایر شمع خودرو
واير شمع خودرو از سري سيم و کابل هاي انتقال برق به سر شمع هاي خودرو مي باشد که باعث ايجاد جرقه و احتراق در موتور مي شود و در صورتيکه که يکي از اين واير ها خرابي و عدم کارکرد داشته باشد باعث بد کار کردن و سوختن بنزين خواهد که در ذيل به نکاتي پيرامون آن خواهيم پرداخت.
هرچند علائم خرابي و مشکل در واير شمع قابل رويت نيست، اما براي افزايش کارايي موتور بايد آن‌ها هر چند وقت يکبار و همچنين هنگام تنظيم موتور مورد بررسي قرار داد و حتما بعد از گذشت يکسال بايد وايرها را تعويض نمود. ترک خوردگي و پارگي در وايرها قابل مشاهده هستند، اما وايرهاي مرغوب از جنس رويه‌ي سيليکوني هستند که اين عيوب را در آن‌ها نمي‌توان مشاهده نمود.

در مورد اين نوع از وايرهاي شمع و براي شناسايي ايراد در آن بايد خودرو را روشن نموده و در محيط تاريک اطراف واير را به دقت بررسي نمود تا از نشت جرقه که نشان از ترک و پريدگي روي لايه سيليکوني واير است مطلع گشت. نکته مورد توجه اين است که هر واير را بايد به شمع خود آن واير متصل نمود و از وصل نمودن آن‌ها به صورت جا به جا پرهيز شود. بايد بدانيد در هنگام تعويض واير شمع‌ها بايد همه آن‌ها را به صورت يکجا تعويض نماييد و بهتر است از مرغوب‌ترين وايرها استفاده نموده و همواره بهتر است همان برند و همان جنس قبلي را براي واير شمع خودرو خود انتخاب کنيد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارسال‌پیام‌واتساپ‌

تماس‌ساعت9تا16لمس‌کنید

تماس از ساعت 10 الی 15- 04134444149

ارسال‌پیام‌روبیکا

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم