علایم خرابی سنسور دور موتور خودرو

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

سنسور سرعت خودرو که مکانیک ها آن را با نام سنسور کیلومتر می شناسند، روی پوسته گیربکس و روی دنده کیلومتر شمار گیربکس نصب شده است. نام دیگر سنسور سرعت، VSS است.
۱. علائم خرابی سنسور کیلومتر خودرو:

در صورت خرابی این قطعه، آمپر سرعت از کار می افتد و چون ECU اطلاعی از سرعت خودرو ندارد، در موتورهای مجهز به استپ موتور ( استپ موتور یا موتورِ پله ای، دور موتور آرام و بدون گاز دادن را تنظیم می-کند)، وقتی راننده می خواهد ایست کامل کند یا وقتی در حالت حرکت کلاچ می گیرد، موتور برای خاموشی خواهد رفت. در سربالایی ها و هنگام دادن دنده معکوس خودرو ریپ زده و کله می کند، عقربه کیلومتر شمار شلاق زده و از میزان مشخصی بالاتر نمی رود.

سنسور حرکت خودرو که به آن سنسور کیلومتر هم گفته می‌شود وظیفه اندازه‌گیری سرعت خودرو را بر عهده دارد… گاهی این سنسور دچار مشکل شده و اطلاعات را به‌درستی ارسال نمی‌کند. در ادامه ۵ نشانه خرابی سنسور کیلومتر به شما گفته می‌شود. شما می‌توانید با بررسی این ۵ نشانه نسبت به تعمیر یا تعویض این سنسور اقدام نمایید.
۱ – خودرو در دنده ۲ به‌اصطلاح کله می‌زند

اصطلاح کله زدن به این معنی است که خودرو ناگهانی سرعتش کم شده و مجدد سرعت می‌گیرد. در این حالت سنسور کیلومتر خودرو عملکرد درستی از خود ندارد و ECU خودرو نمی‌تواند اطلاعات دقیقی را برای سیستم برق و سیستم سوخت‌رسانی ارسال کند درنتیجه موتور خودرو ناگهانی دچار افت قدرت شده و حرکت نمی‌کند.
۲ – خودرو در سربالایی‌ها ریپ می‌زند.

در این حالت خودرو در هنگام عبور از سربالایی‌ها دچار ریپ زدن شده و مشکل ایجاد می‌کند. در حالت ماشین به‌درستی حرکت نمی‌کند و دچار ریپ زدن می‌شود.
۳ – در حین ترمز ناگهانی و عبور از روی دست‌اندازها خودرو ممکن است خاموش شود.

یکی دیگر از ۵ نشانه خرابی سنسور کیلومتر این است که خودرو هنگام عبور از روی سرعت‌گیرها خاموش می‌شود. در این حالت خودرو در هنگام عبور از روی دست‌اندازها و یا سرعت‌گیرها درزمانی که سرعت خودرو کم می‌شود دچار خاموشی می‌شود. در این حالت این سنسور اطلاعات درستی از دور موتور خودرو به ECU ارسال نمی‌کند و درنتیجه سیستم برق خودرو و یا سیستم پاشش بنزین دچار مشکل شده و خودرو خاموش می‌شود.
۴ – عقربه کیلومتر شمار سرعت را درست نشان نمی‌دهد و از حدی بالاتر نمی‌رود.

در این حالت اطلاعات درست از سرعت ماشین به ECU خودرو ارسال نمی‌شود و درنتیجه سرعت دقیق ماشین هم نمایش داده نمی‌شود. در این حالت ممکن است عقربه کیلومتر شمار روی یک سرعت خاص گیر کند و بالاتر نرود و یا اینکه عقربه کیلومتر یا دور موتور حالت شلاقی داشته و مدام تغییر کنند

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم