علائم خرابی انژکتور خودرو و نحوه ی شستشوی آن

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

انژکتور قطعه ای از قطعات حیاتی خودروهای امروزی با وظیفه ی رساندن سوخت به سیلندرها از طریق پاشش است. به تعداد سیلندرهای موجود در خودروهای انژکتوری، انژکتور وجود دارد که هر انژکتور مسئول پاشش سوخت به یک سیلندر می باشد. هر زمان که انژکتور خودرو با مشکلی مواجه شود، عمل احتراق یا سوختن به درستی انجام نشده و موتور خودرو با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در این مطلب قصد ما بر این موضوع خواهد بود که اهمیت شستشوی انژکتورها را بررسی کنیم و ببینیم آیا این عمل مفید است یا خیر.

علائم خرابی انژکتور

با توجه به یک سری علائم که در عملکرد خودرو رخ می دهند قادر خواهیم بود تا مشکلاتی را که موتور خودرو دچار آن شده است را تشخیص بدهیم. انژکتورها با پمپ کردن سوخت به سیلندرها، با فشار زیاد، موجب می شوند تا سوخت به شکل قطرات ریز و پودر به سیلندرها وارد شود و به این ترتیب با کوچک ترین جرقه ی شمع، دچار احتراق شود.

گرفتگی انژکتور یا کثیف شدن آن یک مشکل شایع برای انژکتورهاست. وجود رسوبات در باک خودرو یا آلودگی ها در آن، استفاده از سوخت های بی کیفیت و یا خراب بودن فیلتر بنزین سبب بسته شدن مسیر سوخت و بوجود آمدن مشکل برای انژکتور می شود. سوزن انژکتور منافذ بسیار ریزی دارد که در صورت گرفته شدن مانع ورود سوخت به سیلندر پمپ شود. در نتیجه عمل احتراق در سیلندر درست انجام نشده، موتور خودرو با مشکل مواجه می شود.

 شستشوی انژکتورها راهکار مناسبی است اگر که میزان صدمه ای که به سوزن انژکتور یا به خود انژکتور وارد شده زیاد نباشد. مراکز خدمات انژکتور با استفاده از دستگاه هایی مخصوص این خدمات را انجام می دهند. البته شستشوی دستی انژکتورها نیز راهکاری است که برخی افراد انجام می دهند اما نمی تواند چندان مورد اعتماد باشد.

یک سری علائم در حین عملکرد موتور وجود دارند که در صورت مشاهده می توان به وجود مشکل در انژکتور پی برد:

ایجاد لرزش، ضربه و صدا، به دلیل احتراق ناقص در موتور

عدم عملکرد مناسب در هنگام افزایش دور موتور (کاهش شتاب)

کاهش محسوس قدرت یا ریپ زدن موتور در هنگام فشار دادن پدال گاز

لرزش و خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن درجا و در دور پایین

افزایش میزان CO و O2 و سایر آلاینده های زیست محیطی در هنگام تست آلایندگی

افزایش مصرف سوخت

جهت خرید لوازم یدکی وارد این بخش شوید:

ورود به سایت

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم