تاثیر ریختن تینر در باک خودرو چیست؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

به عقیده برخی افراد ریختن تینر در باک خودرو باعث می‌شود تا آلودگی‌ها از مسیر سوخت رسانی خودرو  پاک شود و عملکرد خودرو بهبود یابد اما این کار جنبه علمی چندانی ندارد و استفاده از این روش توصیه نمی شود.

تینر( thinner ) یک ماده حلّال است و به دلیل خاصیت اشتعال پذیری بالا، موجب بهتر سوختن بنزین در داخل خودرو می‌شود. این بهتر سوختن این تصور را برای راننده ایجاد می‌کند که عملکرد موتور خودرو بهتر شده و رسوبات هم از بین رفته است. اما هرگز چنین نیست و تنها همان سوختن بنزین دچار تغییراتی شده است.(تینرهای آلکیدی ، فوری ، اپوکسی ، پلی اورتان ، سیلیکونی ، شستشو از انواع مختلاف این حلال است)
حلال بودن تینر مشکلاتی را در سیستم خودرو ایجاد می‌کند در واقع تینر یک حلال است و استفاده از آن موجب ایجاد خودردگی در قطعات خودرو می‌شود و در صورت استفاده طولانی مدت اورینگ‌ها از بین رفته و سبب ایجاد مشکلات پی در پی دیگری می‌شود. استفاده از این حلال عمر سنسور اکسیژن را نیز کم کرده و باعث ایجاد خطا در کارکرد آن می‌شود. ( البته مشکلات گفته شده دلایل دیگری هم دارند که ممکن است به استفاده از تینر ربطی نداشته باشد. ) بعضی افراد هم برای پاک کردن سوزن‌های انژکتور از تینر استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند این کار باعث بهبود عملکرد آن می‌شود ولی به خاطر وجود رسوب در این مکان‌ها تینر با آن‌ها مخلوط شده و به خاطر غلظت زیاد باعث گرفتگی سوزن و به وجود آمدن ایراداتی می‌شود. و ماندن طولانی آن در باک خودرو باعث گشاد شدن شلنگ‌ها می‌شود  ( اما ممکن است این کار باعث ایجاد مشکلی در خودروهای نو نشود)
استفاده از تینر فوری برای خودروهایی مثل پیکان، پراید، آردی، روا و خودروهای باری مثل مزدا، نیسان و خودروهایی که باک آن ها از جنس آهن می باشد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که تینر باعث کنده شدن رسوبات جداره باک شده و به داخل پمپ بنزین و انژکتورها نفوذ می کند و باعث سوختن پمپ بنزین و انژکتور می‌شود به جای آن از بنزین سوپر استفاده کنید.
با توجه به معایب زیاد این کار بهتر است شما از سایر محصولات استفاده کنید تا مشکلی برای خودرو شما ایجاد نشود و یا اگر سیستم سوخت رسانی خودرو شما دچار مشکلی است به مراکز تخصصی مراجعه نمایید . ( چرا که بیشتر مکمل‌های اصل دارای قیمتی بالا بوده و صرفه اقتصادی ندارند )

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

واتساپ : 09120146259

تماس : 04134444149

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم